2018 MPB 13/16/512 - i5 kontra i7
-
13/16/512 i5
Głosy:57 69,5% -
13/16/512 i7
Głosy:25 30,5%
-
- Całkowita liczba wyborców
cman-uk
Oryginalny plakat- 27 paź 2009
- 31 lipca 2018 r.
13/16/512 jest uważany za „słodkie miejsce”, ale wiele osób wybrało procesor i5 zamiast i7. Dlaczego to? Widziałem komentarze nawiązujące do „nie oczekuj wiele więcej, wybierając i7”.
Dla właścicieli 2018 MPB 13/16/512 jaki procesor wybrałeś i dlaczego?
QCassidy352
- 20 marca 2003 r.
- Obszar zatoki
- 31 lipca 2018 r.
cman-uk powiedział: Czekam (11 dni i odliczam) na przyjazd mojego 2018 MPB 13/16/512 i7 i w międzyczasie dokonałem następujących obserwacji dotyczących MR:Jak zawsze, zależy to od tego, do czego go używasz, ale krótka odpowiedź jest taka, że w przypadku niewielu zadań dla typowego użytkownika czterordzeniowy i5 będzie czynnikiem ograniczającym. i5 może również działać chłodniej.
13/16/512 jest uważany za „słodkie miejsce”, ale wiele osób wybrało procesor i5 zamiast i7. Dlaczego to? Widziałem komentarze nawiązujące do „nie oczekuj wiele więcej, wybierając i7”.
Dla właścicieli 2018 MPB 13/16/512 jaki procesor wybrałeś i dlaczego?
Pani.
do
- 14 marca 2009 r.
- 31 lipca 2018 r.
https://en.wikichip.org/wiki/intel/cores/coffee_lake_u
Tyle, że Apple mocno nałożył na opcję aktualizacji i5 -> i7 w stosunku do własnych kosztów. Jeśli chcesz tego, co najlepsze, zostajesz trochę wyszczerbiony - nic nowego!
maflynn
Moderator
Pracownik- 3 maja 2009
- Boston
- 31 lipca 2018 r.
cman-uk powiedział: Dla właścicieli 2018 MPB 13/16/512 jaki procesor wybrałeś i dlaczego?To nie jest to, do czego używają go inni ludzie, chodzi o skonfigurowanie maszyny, która spełnia Twoje potrzeby. Jakie jest jego przeznaczenie?
SSD-GUY
- 20 września 2012 r.
- Międzygwiezdny
- 31 lipca 2018 r.
Pani.
do
- 14 marca 2009 r.
- 31 lipca 2018 r.
SSD-GUY powiedział: Czy są jakieś testy, które pokazują, że i5 ma lepszą żywotność baterii niż i7 dla 13'?W zależności od wzorców użytkowania, nie jest wykluczone, że może być odwrotnie, ponieważ i7 to topowy krzem, który może wytrzymać przy nieco niższym napięciu.
Patcell
do
- 8 sierpnia 2016
- Hrabstwo Bergen, NJ
- 31 lipca 2018 r.
frou powiedział: W zależności od wzorców użytkowania, nie jest wykluczone, że może być odwrotnie, ponieważ i7 to topowy krzem, który może wytrzymać przy nieco niższym napięciu.To prawda. Zasadniczo różnica między wszystkimi poziomami procesorów w danej generacji polega na tym, że te szybsze są „bindowane” jako wyższej jakości. Kiedy to sprowadzisz, w zasadzie oznacza to, że wyższy binned CPU (w tym przypadku i7) jest w stanie działać z wyższą częstotliwością zegara, pozostając przy tym samym TDP. Teoretycznie nie powinno to mieć wpływu na wytwarzanie ciepła, ponieważ TDP pozostaje bez zmian.
Idąc o krok dalej, jak wspomniał poprzedni plakat, możliwe jest, że i7 może rzeczywiście działać chłodniej i zużywać mniej energii, ponieważ jest wyższej jakości. Przynajmniej i5 i i7 nie powinny mieć żadnej różnicy w wytwarzaniu ciepła ani żywotności baterii. Takie jest moje zrozumienie po dyskusji z projektantem procesora.
Biorąc to pod uwagę, osobiście uważam, że różnica między i5 i i7 w modelu 13-calowym nie jest warta ceny aktualizacji.
Pani.
do
- 14 marca 2009 r.
- 31 lipca 2018 r.
cman-uk
Oryginalny plakat- 27 paź 2009
- 31 lipca 2018 r.
maflynn powiedział: To nie jest to, do czego inni ludzie go używają, chodzi o skonfigurowanie maszyny, która spełnia twoje potrzeby. Jakie jest jego przeznaczenie?
Na twoje pytanie:
Podstawy: przeglądanie stron internetowych o dużym natężeniu mediów, przetwarzanie tekstu, Excel itp.
Hobby: Lightroom, Photoshop, iMovie i Premiere Pro - do edycji 4k, ale podkreślam, że filmy hobbystyczne, a nie profesjonalne
Do początkowego komentarza:
Postawiłem na uzyskanie najlepszej specyfikacji, na jaką możesz sobie pozwolić. Nastawiłem się na 16 Gb 512 Gb (mój poprzedni MBP był przeznaczony do 8 Gb i 256 Gb, więc wiedziałem, że zarówno pamięć RAM, jak i SSD muszą zostać zwiększone w oparciu o wcześniejsze użytkowanie i przyszłe zabezpieczenia) i zdecydowałem, że mogę rozciągnąć się na i7 – ponownie w celu „przyszłego zabezpieczenia” „. C
Codeseven
do
- 31 grudnia 2008
- 31 lipca 2018 r.
Wolę, żeby kupiła Maca. 13 MBP zostało zasugerowane jako świetna opcja, pamięć 16 GB, na pewno 512 SSD. Moje obawy, podobnie jak w przypadku cman-uk, to i5 czy i7?
Marketh
- 21 lipca 2018 r.
- Manchester, Wielka Brytania
- 31 lipca 2018 r.
macnmac
do
- 18 cze 2017
- Apple Park
- 31 lipca 2018 r.
Jerryka
Współpracownik
- 3 listopada 2011
- Obszar zatoki SF
- 31 lipca 2018 r.
Po pierwsze, wzrost wydajności jest niewielki, biorąc pod uwagę wzrost cen.
Po drugie, wzrost wytwarzania ciepła spowodował dławienie. I dzieje się tak nie tylko w MBP
Nie mam pojęcia, czy dławienie jest prawdziwe dla obecnej partii procesorów, ale zyski są nadal skromne w testach porównawczych. Tak więc, gdybym dostał 13', pochyliłby się w kierunku i5.
justinf77
do
- 18 maja 2003 r.
- 31 lipca 2018 r.
Ponadto i5 zwykle działa chłodniej i ma lepszą żywotność baterii niż i7. Właśnie dlatego Apple używa i5 do numerów marketingowych dotyczących żywotności baterii, a i7 do numerów marketingowych dotyczących wydajności. Nawet tutaj różnica jest niewielka, ale 20 minut dodatkowego czasu pracy na baterii jest dla mnie bardziej przydatne niż rzadka okazja, w której mogę skorzystać z kilku sekund zaoszczędzonych na zadaniu z i7.
cman-uk
Oryginalny plakat- 27 paź 2009
- 31 lipca 2018 r.
Posłuchajmy od załogi i7... V
vtgeek
- 21 września 2012 r.
- 31 lipca 2018 r.
Całkowicie zgadzam się z rdzeniem i5,16 GB RAM, 512 GB SSD jako idealnym miejscem dla 13-calowej linii produktów.
Dla mnie, naprawiając komputery innych ludzi, maszyny wirtualne, zamówiłbym tę maszynę, z wyjątkiem dysku SSD o pojemności 1 TB. Jednak mój lokalny sklep z jabłkami miał konfigurację w magazynie z i7. Nazwij i7 impulsową częścią mojego zakupu. Cena za to teraz w połączeniu z aktualizacją procesora....
Nie sądzę, że jest to zły ruch z obecną linią produktów Touch Bar MacBook Pro z punktu widzenia wydajności. Jest to pierwsza maszyna z prawdopodobnie 20, którą kupiłem AppleCare dla...
Wags
- 5 marca 2006 r.
- Nebraska, Stany Zjednoczone
- 31 lipca 2018 r.
Lennyvalentin
- 25 kwi 2011
- 31 lipca 2018 r.
cman-uk powiedział: Posłuchajmy od załogi i7...Cóż, inni mogą oczywiście czuć się inaczej, ale ja traktuję priorytetowo wydajność graficzną, a najlepszy procesor graficzny to i7, więc proszę bardzo. Jak ktoś wspomniał, i7 otrzymuje pełną pamięć podręczną L2; w przeszłości GPU mogło używać procesora L2 jako bufora, aby zmniejszyć ruch w pamięci zewnętrznej (który jest powolny w laptopie), ale obecnie może być więcej miejsca na matrycy dla dedykowanej pamięci podręcznej grafiki, a ponadto ma 128 MB chip eDRAM Crystalwell, więc może wysysanie procesora L2 nie jest już konieczne.
Jestem ciekaw, jak w końcu coś działa na nowoczesnej zintegrowanej grafice. Procesor iGPU Sand Bridge w moim obecnym MBP opiera się tylko na swojej głównej pamięci DRAM, która według dzisiejszych standardów jest wolna przy 1333MT, więc wydajność grafiki była bardzo słaba przy 1280*800 pikseli innych niż siatkówka. To dzisiaj niski rez, iPhone'y mają teraz więcej pikseli na miłość boską, i było to strasznie powolne. Kiedy komputer był stosunkowo nowy, mogłem na nim grać w WoW, gdybym pogorszył ustawienia; Pamiętam, jak robiłem codzienne misje w Deepholme w czasach Kataklizmu na moim laptopie, siedząc w kawiarni, korzystając z połączenia internetowego mojego telefonu na uwięzi, ale z biegiem lat gra stawała się coraz bardziej wymagająca, a wydajność gwałtownie spadała. Teraz WoW już się nie zaczyna. „Twoja karta graficzna nie jest obsługiwana”, mówi. Dobrze, dzięki, Obama! kupa śmiechu
Mam więc nadzieję, że dostanę swój dzisiaj, ponieważ minęły już ponad dwa tygodnie od złożenia zamówienia, a powiedziano mi „1-2 tygodnie”. Ale nie wstrzymuję oddechu, bo nigdy nie mam tyle szczęścia. Więc... meh. kupa śmiechu
w górę iw dół
do
- 10 kwi 2017
- 31 lipca 2018 r.
cman-uk powiedział: Co ciekawe, większość dotychczasowych odpowiedzi to pro i5, a jednak sondaż pokazuje obecnie 42% na korzyść i7 - nie jest to nieznaczna część.Kocham mój i7. Jest niezwykle szybki i żwawy, a do tego działa fajnie. Moi fani prawie nigdy nie wykonują lekkich zadań, takich jak przeglądanie stron internetowych. (0RPM) Temperatura zbliżeniowa procesora wynosi średnio 28-38. A żywotność baterii była świetna, czego bym się spodziewał, w zależności od tego, co robię. Zauważyłem, że przy 2-3 kliknięciach poniżej 100% jasności żywotność baterii nie spada. Myślę, że ich ekrany zostały ulepszone w dziale wydajności od 2012 roku.
Posłuchajmy od załogi i7...
Nie mówię, że i5 nie byłby podobny ani taki sam. Ale nie żałuję i nie mam do tej pory problemów z i7.
tonyz123456
- 4 kwi 2017
- 31 lipca 2018 r.
Nowy_Mac_Zapach
- 17 paź 2016
- Szanghaj
- 31 lipca 2018 r.
Codeseven powiedział: Nie przejmować wątku Cman-uk, ale dla mnie też jest to aktualny temat, czyli 13 MBP i5 vs i7. W moim przypadku pomagam koledze przygotować się na studia w Wielkiej Brytanii. Studiuje projektowanie architektoniczne. Uwagi na ten temat sugerują komputer z co najmniej 16 GB pamięci, 500+ HD i „szybkim” procesorem. Użyte oprogramowanie to Adobe Creative Suite, Vectorworks i Rhino. Jej profesor mówi, że osobiście woli komputery Mac, ale za swoje pieniądze uzyska więcej korzyści z komputera PC (także myślę, że te programy komputerowe są oparte na komputerach PC? Chociaż przydałaby się jej z grubsza BootCamp).
Wolę, żeby kupiła Maca. 13 MBP zostało zasugerowane jako świetna opcja, pamięć 16 GB, na pewno 512 SSD. Moje obawy, podobnie jak w przypadku cman-uk, to i5 czy i7?
Wspomniane oprogramowanie jest na MacOS. Byłbym jednak bardzo zaskoczony, gdybym usłyszał, że studiują architekturę, a nie używają AutoCADa i 3DS MAX - to mniej więcej standardy branżowe, takie jak PhotoShop itp. Lepiej byłoby, gdyby mieli komputer z systemem Windows i korzystali z oprogramowania Autodesk, ustawiłby je lepiej w miejscu pracy, ponieważ wszyscy wymagają zrozumienia AutoCAD/3DS MAX, prawdopodobnie nie mieliby nic przeciwko znajomości Vectorworks, ale tylko bardzo małe niezależne firmy będą z tego korzystać. W każdym razie tylko do namysłu, ale jesteś najlepszym oprogramowaniem do nauki, z którego będziesz korzystać w świecie zawodowym po kursie.
W przeciwnym razie potrzebujesz przyzwoitego procesora, nie potrzebujesz najlepszej dostępnej rzeczy - to tylko kurs uniwersytecki, a nie modelowanie wieżowca. GPU jest w porządku, aby uzyskać przeciętny. Osobiście radziłbym podobną konfigurację, ponieważ 16 GB RAM/SSD jest cokolwiek chcesz, 256 GB jest w porządku, 512 GB jest lepsze i przynajmniej procesor i5.
Kupowanie Maca to ekstremalny luksus, zwłaszcza jeśli rozważają bezpośrednie zainstalowanie na nim systemu Windows. Płacisz dużo pieniędzy za funkcje, z których nie korzystasz. A uniwersytet nie jest tani, a pieniądze lepiej wydać gdzie indziej.
Poza tym, każde studio uniwersyteckie, które jest warte swojej soli, będzie miało studio komputerowe pełne komputerów PC skonfigurowanych do obsługi tego oprogramowania, po studiach nie będą potrzebowali tego laptopa, ponieważ każda firma, w której pracują, dostarczy komputer PC (będziesz bardzo rzadko widuję Maca w tym świecie). Więc zdecydowanie sugerowałbym, aby kupić „porządnego” laptopa z systemem Windows, chyba że jest bogaty, wszystko w okolicach 1200 funtów będzie więcej niż wystarczające i będą w porządku. W przeciwnym razie będziesz potrzebować 15', a z podstawowymi ulepszeniami + AC szukasz bliżej 3000 £. Do czegoś, co będzie przyciskiem do papieru pod koniec kursu i będzie marginalnie przydatne podczas kursu.
Powodzenia!
Pani.
do
- 14 marca 2009 r.
- 1 sierpnia 2018 r.
Lennyvalentin powiedział: Jestem ciekaw, jak w końcu coś działa na nowoczesnej zintegrowanej grafice.Mam chyba irracjonalne zamiłowanie do dobrej zintegrowanej grafiki. Ogólna koncepcja System-On-A-Chip/Package jest po prostu zbyt fajna.
Sprawdź to, jest tam EDRAM połączony z procesorem/GPU i mostkiem północnym (aka PCH) również w tym samym pakiecie.
Wyświetl element multimedialny ' data-single-image='1'>
Wyświetl element multimedialny ' data-single-image='1'>
Lennyvalentin
- 25 kwi 2011
- 1 sierpnia 2018 r.
frou powiedział: Sprawdź to, jest tam EDRAM połączony z CPU/GPU i mostkiem północnym (aka PCH) w tym samym pakiecie.JEST to bardzo zgrabna, kompaktowa konstrukcja, prawda? Reakcje:Pani. b
Energia Burana
- 9 paź 2017
- 1 sierpnia 2018 r.
cman-uk powiedział: Czekam (11 dni i odliczam) na przyjazd mojego 2018 MPB 13/16/512 i7 i w międzyczasie dokonałem następujących obserwacji dotyczących MR:
13/16/512 jest uważany za „słodkie miejsce”, ale wiele osób wybrało procesor i5 zamiast i7. Dlaczego to? Widziałem komentarze nawiązujące do „nie oczekuj wiele więcej, wybierając i7”.
Dla właścicieli 2018 MPB 13/16/512 jaki procesor wybrałeś i dlaczego?
To, czego nie lubię w laptopach, to ciepło, wysokie temperatury procesora i hałas wentylatora. Nie mogłem znaleźć żadnych ostatnich testów, ale mogę się założyć, że pod obciążeniem i7, mimo że mają takie same TDP, laptop będzie cieplejszy i wydłuży żywotność baterii. Więc wybrałbym i5.
maflynn
Moderator
Pracownik- 3 maja 2009
- Boston
- 2 sie 2018
buran-energia powiedział: laptopy to ciepło, wysokie temperatury procesora i hałas wentylatoraZgadzam się w obu kwestiach, miałem laptopa Razer 15' i temperatury były nieco lepsze niż na moim MBP, ale fani byli znacznie bardziej zauważalni. Nienawidziłem tego, próbowałem różnych rzeczy i udało mi się nieco zredukować dźwięk, ale kosztem zwiększonego ciepła.
Mam skonfigurowany 15-calowy MBP, więc jest znacznie cichszy, a ciepło nie jest tak złe dla wielu moich zadań.
Popularne Wiadomości